Har du firma? Da kan en firmapresentasjon på Bergen-Byguide være en god investering!

Vardefjellet fra Kalandsvatnet

Fra Nesttun kjører du retning Os over Vallaheiene og ned mot Kalandsvatnet. Kjør inn ved Kaland Skole og parker ved KIL hallen.

Kryss Osveien (E39) ved fotgjengerfeltet og følg vei/sti langs noen private hus på venstre side. Stien skrår oppover mot en traktorvei. Følg derfra traktorveien til du kommer til en sving mot venstre. Her ser du en port som leder deg inn på en sti gjennom granskogen. Porten er merket med "hester på beitet". Gå rett frem gjennom granskogen til du kommer inn på en anleggsvei. Det er merket hele veien. Følg anlegsveien etter skilting mot Orretua. Etter ca. 300 meter tar du av på en sti til høyre skiltet Orretua, og følg stien i en lang bue til du kommer til toppen.

På toppen er det flagg, varde og postkasse. Skriv i boken og nyt utsikten over Kalandsvatnet. Det enkleste er å gå samme vei ned igjen.

Oppsummering.
Vardefjellet (337 moh.)
Lengde: ca. 3,5 km tur/retur
Tid: ca 1-2 timer tur/retur
Gradering: Middels
Sesong: Hele året. Noen bratte partier.
Parkering: Gratis parkering ved KIL hallen.

{gpxtrackmap}kalandsvannet_vardefjellet.gpx{/gpxtrackmap}

For mer detaljerte turbeskrivelser, besøk Utpåtur Vestlandet. Klikk på linken under.

Sosiale media

BergenByguide NO
v/Kvikki Media

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Web: https://www.kvikkimedia.no/

Prestegardskogen 2 B,
5210 Os

Copyright © 2022 BergenByguide.no. Utviklet av Kvikki Media. Alle rettigheter reservert.