Myrdalsvannet på Totland til Flåfjellet

02.05.17 Kategori: Fjellturer Sted Fana

Stordalsfjellet og Flåfjellet er kanskje de flotteste toppene i Fana, men det er derimot få som vet om dem. Fra Nesttun kjører du i retning Totland. Det er gratis parkeringsplass langs Myrdalsvannet på nedre Totland/Dyngeland.

Stord Topp 8 tur

14.04.17 Kategori: Fjellturer Sted Stord, Sunnhordland

Stord topp 8 er Sunnhordlands svar på 7fjellturen. Den går på øyen Stord totalt over åtte fjell og har en lengde på 17 km. med totalstigning ca. 1000 m. Turen ble arrangert for første gang i 2015 og blir arrangert i slutten av mai. Den passer både for spreke familier og som trening.

Fusafjellet fra Strandvik

11.04.17 Kategori: Fjellturer Sted Bjørnafjorden, Fusa

Fra skytebanen begynner turen på traktorvei og går opp noen bratte stigninger til stikryssen på Ludden. Her er postkasse med bok. Gå videre å ta av til høyre ved skiltet merket "Storehorga". Følg stien gjennom skogen til du kommer opp på fjellplatået.

Solbakkefjellet (458 moh.) fra Kalandseidet

27.03.17 Kategori: Fjellturer Sted Bontveit, Fana

Dette er fjellet som ligger mellom Bontveitdalen og Hausdalen. Fra Nesttun følger du Osveien over Vallaheiene og helt til Kalandseidet. Ta av til venstre hvor det er skiltet Hausdalen. Her følger du veien ca 1. km. Ta av på grusveien til venstre i svingen ved Stordalen. Her er god parkering.

Ågotnes

27.10.19 Sted Sotra, Øygarden

Ågotnes er et industristed i Fjell kommune. Det er også lokalsenter for Sotra nord. Her finnes kjøpesenter, hotell, dagligvare, bilbutikk, byggevare og mange store industribedrifter. Mange av bedriftene som er her har produksjon knyttet til oljen.