Vassliåsen (110moh) på Halhjem

03.03.18 Kategori: Fjellturer Sted Bjørnafjorden, Os

Dette er en kort tur til en gammel og bortgjemt varde på Halhjem. Følg Halhjemsmarka veien tilbake ca. 150 meter og deretter ta til høyre opp gangveien (lang bakke). Gå gjennom Mardalsrenen og deretter til venstre inn på Bjørnavegen. Følg veien på flaten innover.

Ljosvollsvarden (301 m)

17.02.18 Kategori: Fjellturer Sted Fana

Ljosvollsvarden (301 m). Fra Kaland skole til Stego og ned via Valle, 8,6 km. Fra Nesttun kjører du retning Os over Vallaheiene og ned mot Kalandsvannet. Kjør inn ved Kaland Skole og parker ved KIL hallen.

Fana kulturpark

14.11.17 Kategori: Turområder Sted Fana

Legg turen innom Fana kulturpark for en flott opplevelse. Fra Nesttun kjører man til Lagunen og videre Fanaveien helt til Fana Kirke. Kjør til høyre i rundkjøring (Krokeide) og så første til venstre. Her er stor parkeringsplass.

Myrdalsvannet i Fana

12.11.17 Kategori: Turområder Sted Fana

Flott turområde i Fana med 3,2 km lang turvei. Her går det grusvei langs store deler av Myrdalsvannet. Veien er god og passer for familier med barnevogn.